Mircea Eliade

MireaEliadeIndia

-Isabela Vasiliu-Scraba, Frânturi de tehnici șamanice (Partea întâi despre „Ghicitor în pietre” de Mircea Eliade)

– Isabela Vasiliu-Scraba, „Luceafărul” într-o nouă hermeneutică: Despre „Un om mare” de M. Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Un nou experiment epic: Nuvela „Într-o cazarmă” de M. Eliade, sau Ruinarea limbajului (II)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Culianu și falsele lui colaborări cu marele savant M. Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Jocul de-a tărâmul de dincolo (despre romanul Pe Strada Mântuleasa de Mircea Eliade, Partea II-a)

– Isabela Vasiliu-Scraba: Despre lipsa individualizarii calailor sau Despre personajul anchetatoarei din romanul eliadesc Pe strada Mântuleasa (Partea I-a)

– MIRCEA ELIADE, 1985 – Inițieri

– MIRCEA ELIADE, Istoria întâlnirii omului cu Sacrul, martie,1986

– Mircea Eliade, Tehnică, religie, teorii reducționiste și redescoperirea misticii

– MIRCEA ELIADE Șamanism (I)

– MIRCEA ELIADE, Șamanism (II)

– MIRCEA ELIADE, Yoga (I)

– MIRCEA ELIADE, Yoga (II)

– MIRCEA ELIADE, Alchimia

– Isabela Vasiliu-Scraba, Regina din Palatul de cleștar
(Partea doua a comentariului literar al romanului „Șarpele”)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Andronic, un zburător de timpuri freudiene

– Isabela Vasiliu-Scraba, Troglodirea prin perenitatea poliției gândirii

– Isabela Vasiliu-Scraba, Mircea Vulcănescu despre epica spiritualității la Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Harismele Duhului Sfânt și fotografia „de 14 ani” (Mircea Eliade)

–  Isabela Vasiliu-Scraba, Dayan, sau, Transparența matematică a realității sacralizată de pașii lui Iisus

Deși citită din revista „Ethos” a „Ieruncilor” (cum îi numea Mircea Eliade pe soții Monica Lovinescu și Virgil Ierunca), această ultimă povestire n-a fost deloc înțeleasă de Monica Lovinescu nedumerită de lipsa oricărei asemănări dintre Albini și „vreun posibil securist român” (vezi Monica Lovinescu, Posteritatea contemporană. Unde scurte, vol. III, București, 1994, insemnarea din 11 sept. 1981 ).
Explicația lipsei de asemănare o oferă întreg cadru povestirii în care circa patru cincimi descriu percepțiile extra-senzoriale ale anchetatului student Dayan supus la șocuri electrice si supra dozare de droguri. Indianistul Eliade era de tânăr la curent cu acele fenomene în care conștiința pare a părăsi trupul fiind capabilă să descrie cu mare fidelitate întâmplări petrecute la indiferent ce distanță de spațiu și (/sau) de timp.

– Isabela Vasiliu-Scraba, Comentariu literar al nuvelei „Fata căpitanului” de Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Comentariu literar al nuvelei „Șanțurile” de Mircea Eliade, sau, Timpul fermecat al morții mioritice

– Isabela Vasiliu-Scraba, Bolșevic inamic și amic, sau, Călătoriile PSY ale lui Darie din nuvela Ivan, de Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Bolșevic inamic și amic (despre nuvela Ivan, de M. Eliade)   versiunea citita pe youtube

– Isabela Vasiliu-Scraba, Peștera platonică și peștera eliadescă (despre nuvela Podul, de Mircea Eliade)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Dresați să-l „uite” pe Albini (despre 19 trandafiri, de Mircea Eliade)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Sfârșitul de exil la umbra unui crin (despre Mircea Eliade, La umbra unui crin, 1982)

– Isabela Vasiliu-Scraba,  Suprema inițiere a lui Zalomit (despre „Cele trei Grații”, de Mircea Eliade)

– Isabela Vasiliu-Scraba, „Pelerina” lui Eliade, sau, Scenarita – formă securisto-comunistă a teoriei conspirației

– Isabela Vasiliu-Scraba, Recuperarea tradiției spirituale în post-istorie: „Tinerețe fără tinerețe” de Mircea Eliade (I)

– Isabela Vasiliu-Scraba: Clipa netrecătoare din „Tinerețe fără bătrânețe” (II)

– Isabela Vasiliu-Scraba: Nae Ionescu, maestrul lui Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Occultisme tantrice la Serampore (I)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Ocultisme tantrice la Serampore (II)

– Isabela Vasiliu-Scraba, Povestea ratării volumului despre literatura lui Eliade scrisă până in 1982

– Isabela Vasiliu-Scraba, Supraviețuirea post-mortem a lui Gavrilescu din La țigănci

– Isabela Vasilu-Scraba, Platon la foști discipoli ai Profesorului Nae Ionescu: Mircea Eliade, Mircea Vulcănescu și Noica

– Isabela Vasiliu-Scraba, Actualitatea filozofului Nae Ionescu

– Isabela Vasiliu-Scraba, Statul-închisoare și artistul adevărat (despre „Uniforme de general” de Mircea Eliade)

– Isabela Vasiliu-Scraba, “Jurnale spirituale” din tinerețea lui Mircea Eliade (pdf)

– Isabela Vasiliu-Scraba: “Cu Mircea Eliade poti vorbi despre orice…” (Horia Stanca) (pdf)

-Isabela Vasiliu-Scraba, Demnitatea metafizică a narațiunii: Mircea Eliade, La Țigănci

– Isabela Vasiliu-Scraba: Nae Ionescu, maestrul lui Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba: Moartea spirituală în receptarea din Ţară şi visul premonitoriu al lui Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba: Cu Mircea Eliade in Europa (.pdf)

– Isabela Vasiliu-Scraba: Mircea Eliade într-o colaborare cu bucluc

– Isabela Vasiliu-Scraba, A fost Culianu turnător al savantului Mircea Eliade?

– Isabela Vasiliu-Scraba: “Părul lung şi blond al lui I. P. Culianu”

– Isabela Vasiliu-Scraba: Era minciunilor legate de cariera lui I.P.Culianu şi o nouă ipoteză (a lui Ezio Albrile) privitoare la asasinatul politic de la Chicago

– Isabela Vasiliu-Scraba, Fake News despre Culianu suspendat în neantul unei noi „forme de remarcare” (Radu Boroianu, 2015).

– Isabela Vasiliu-Scraba, Filozoful Mircea Vulcănescu și părintele Arsenie Boca, personaje ale romanului eliadesc „Noaptea de Sânziene” (Paris, 1955)

– Isabela Vasiliu-Scraba, False dispute cu ideile lui Eliade si cu Nae Ionescu

– Isabela Vasiliu-Scraba: ABUZ DE IMAGINAȚIE «în strictă perspectivă istorică» despre «prizonieratul» lui Mircea Eliade în istorie

Isabela Vasiliu-Scraba, Românismul lui Mircea Eliade și „teroarea istoriei”

Isabela Vasiliu-Scraba, NAE IONESCU AND MIRCEA ELIADE

Isabela Vasiliu-Scraba, LA 25 DE ANI DE LA MOARTEA LUI MIRCEA ELIADE SI LA 30 DE ANI DUPĂ MOARTEA DISCIPOLULUI SĂU, INDIANISTUL SERGIU AL-GEORGE

Isabela Vasiliu-Scraba: Mircea Eliade, Vintilă Horia și un istoric răpit prin Berlinul de est

– Isabela Vasiliu-Scraba: Acad. M. Eliade și neo-iobăgia ideologică post-decembristă

Eliade– Isabela Vasiliu-Scraba: Eliade și detractorii lui sau Rafuiala oamenilor de rând cu omul superior

Motto: «Desinfectarea culturii/ de paraziții metafizici/ dau pâinii tot mai mult/ un gust de spital și pușcărie» (Horia Stamatu, Jurnal 1977).

– Isabela Vasiliu-Scraba: NAE IONESCU AND MIRCEA ELIADE

PlesuEliade– Isabela Vasiliu-Scraba: Cum l-a minimalizat Pleșu, un fals filozof al religiilor, pe Mircea Eliade

Dacă în afară de genii întregi/ lumea n’ar avea și semi-/ sferto-, mini și pseudo-genii/ ar fi scutită de Lumpen-intelectualitate” (Horia Stamatu, Jurnal 1977); „„Als ich [H. P. Duerr] die Zivilisationstheorie von Norbert Elias in Frage gestellt habe, ist mir klar geworden, was es bedeutet, ein Interpretationskartell anzugreifen, Leuten ein Meinungsmonopol streitig zu machen. Da verwandeln sich ganz plötzlich scheinbar triebkontrollierte Berufsdenker in Machtpolitiker, die selbst die unsaubersten Mittel benutzen, um ihre Herrschaft zu erhalten” (FACTS. „Das schweizer Nachrichtenmagazin”, Nr.9, 29. Februar 1996).

– Isabela Vasiliu-Scraba: Wikipedia.ro confiscată de o mafie cu interese ascunse

– Isabela Vasiliu-Scraba: Mircea Eliade și brațul lung al Inchiziției comuniste

– Isabela Vasiliu-Scraba: Paradigma „Arsenie Boca-Paraian” din seria Eliade-Culian’ și Noica-Liicean’

 dict-relig– Isabela Vasiliu-Scraba: Micșorarea lui Eliade si gonflarea lui Culianu odată cu traducerea volumului: Mircea Eliade, Dictionnaire des Religions (Paris, 1990)

Motto : „Mijloacele moderne de dezinformare sînt creatoare de false mitologii si de fantomatice valori”, scria laureatul Premiului Goncourt al Academiei Franceze (vezi Vintilă Horia în „Revista Scriitorilor Români”, Muenchen, 1977).

Isabela Vasiliu-Scraba: Mircea Eliade despre neo-platonismul din arta lui Camilian Demetrescu

– Isabela Vasiliu-Scraba: O carte despre arheul istoric întrupat de Mircea Eliade

EliadeForeInterditIsabela Vasiliu-Scraba: Martirii închisorilor în viziunea lui Mircea Eliade si a Parintelui Arsenie Boca

 

“Rar să găseşti un om care să dea sens religios morţii… [s-o vadă] ca pe-o izbăvire sigură din împărăţia păcatului”(Părintele Arsenie Boca, în vol. Mărturii din Ţara Făgăraşului, 2004, p.121)

– Isabela Vasiliu-Scraba: PRECIZARI IN TARA LUI ELIADE SI CULIANU

– Isabela Vasiliu-Scraba: Un hocus-pocus si o cacialma: numirea Institutului de Istoria Religiilor cu numele lui “Ioan Petru Culianu”

– Isabela Vasiliu-Scraba: LA 25 DE ANI DE LA MOARTEA LUI MIRCEA ELIADE SI LA 30 DE ANI DUPĂ MOARTEA DISCIPOLULUI SĂU, INDIANISTUL SERGIU AL-GEORGE

– Isabela Vasiliu-Scraba: Mircea Eliade, victima predilecta a duplicitatii culturii oficiale din România

– Isabela Vasiliu-Scraba: Eliade si Culianu în universul minciunii post-decembriste

– Isabela Vasiliu-Scraba: Lichidarea lui Mircea Eliade prin tertipuri sau Adevarul (cel mai plauzibil) despre viata si opera lui I.P. Culianu

– Isabela Vasiliu-Scraba: Culianu si rabdarea îngereasca a lui Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, Morbul multiplei personalități în familia Moscu din „D-ra Christina” de Mircea Eliade

– Isabela Vasiliu-Scraba, O cuvântare a marginalizatului Heidegger

– Isabela Vasiliu-Scraba, Abuz de putere în Wikipedia

Pafsanias (oare patronul Ed. Humanitas?) a scos din Wikipedia pagina „Isabela Vasiliu-Scraba”, https://www.youtube.com/watch?v=Ekd6UAiNrgw .
Ceva mai înainte, Kun Kipcsak (oare Grigore Vida? Salariat la Humanitas și asistentul Danei Jalobeanu?) ștersese din wiki cele 12 teze doctorat făcând referise la cărțile și eseurile ei filosofice. Obsedați de Humanitas, editură care l-a cenzurat pe Mircea Eliade și pe Mircea Vulcănescu, cei care au îndepărtat din wikipedia pagina „Isabela Vasiliu-Scraba” au folosit  sintagma „presupusele ei cărți”. Boicotată de statul polițienesc  fiind și căutarea „google” după numele scriitoarei, ei n-au mai putut afla că volumele Isabelei Vasiliu-Scraba apărute după 1992  pot fi citite în Washington, în Library of Congress. Desigur nu numai  în SUA, ci și în mari biblioteci occidentale, unde cărțile ei au ajuns pe cale oficială, prin schimburi inter-bibliotecare, datorită nivelului ideatic elevat si nu al locului de publicare.

 

Isabela Vasiliu-Scraba, Un nou experiment epic: nuvela „Într-o cazarmă” de M. Eliade, sau, Ruinarea limbajului (I)

– Isabela Vasiliu-Scraba: ABUZ DE IMAGINATIE “În strictã perspectivã istoricã” (F. Turcanu despre “prizonieratul” lui Mircea Eliade în istorie)